Tuesday, November 20, 2007

امروز با "کیث" صحبت میکردیم . گپمان از برنامه مان برای تعطیلات شروع شد تا اینجا که برای چندمین بار مکالمه ای نظیر این داشتم:

-So you are a Moslem.

-Yes I am.

-Do you have such thing as Christmas? (and I know he is looking for a ceremony equal to Christmas)

-Well, we do. It is not a holiday, but we do cherish the birth of Jesus Christ. You know that we believe in him.

-You do?!

-Yes, same way we believe Moses was a prophet and so were Noah and Adam, and Mohammad was the last prophet.

-

نگاه "کیث" بعد از شنیدن این حرف برایم جالب بود. به همین منوال کلی گپ زدیم. خیلی زود بحث رسید به اینجا که هر دینی افراطیون خودش را دارد و مثال زد از جیمز جونز... و چرا خیلی زود حرفش چرخید به اینجا؟ چون آنچه از اسلام دیده بود فقط افراط بود.

هنوز برایم جالب است که اینهمه حرف مسلمانها در رسانه ها هست ولی آنچه از اسلام مینمایند فقط اعمال یکسری متعصب لادین است که به نام دین جنایت میکنند. حیف که اخبارسازهای مسلمان اکثرا از این قبیلند! هر وقت چنین بحثهایی پیش میاید واقعا خوشحال میشوم از اینکه به فقط یکنفر دیگر بگویم که به نظر من اسلام دین زیباییست. همین نکته ساده برای ما که پیامبرهای قبلی را قبول داریم نکته بسیار مهمیست برای دیگر افراد که بدانند: اینکه در دین ما پذیرفته شده اند.

چند سال پیش با دوست دیگری صحبت میکردیم. "کی" چینی بود و ظرف چند سال اخیر دایی و سپس مادرش مسیحی شده بودند. میگفت داییش بسیار اصرار دارد که او نیز به پیروان دین مسیح بپیوندد. تازه در شرف ازدواج با یک مسیحی کاتولیک بود و باید به این دین میگروید تا مزدوج شود ولی باز امتناع داشت. یکی از عللش این بود که داییش گفته بود فقط پیروان مسیح به بهشت میروند. پرسیده بود پس آنها که قبل از مسیح زندگی کرده اند چی و شنیده بود که آنها به بهشت نمیروند و همین برایش بس بود تا کل دین را نپذیرد. من برایش از آیه ای گفتم که میگوید آنها که ایمان آوردند، آنها که به خدا و روز قیامت اعتقاد دارند و کار نیک انجام میدهند اجرشان نزد خداست و ترسی بر آنها نیست. هرگز نگاهش را بعد از شنیدن این آیه فراموش نمیکنم. برای یک لحظه کاملا خاموش شد. و بعد قصه آن زن تبتی را برایش گفتم که به یک بت استغاثه میکرد که پسر بیمارش را شفا دهد. خدا از فرشته اش خواست که به زمین برود و بین مومنانش دنبال زنی بگردد که برای پسرش طلب شفا میکند و پسرش را شفا دهد. فرشته چند بار به زمین آمد ولی میان مسلمانان و یهودیان و مسیحیان زنی با این صفت و حال نیافت. وقتی خدا باز به زمین فرستادش و باز برمیگردد که تنها زنی که با این حال یافته زنی تبتی بوده که نه به خدا که به یک بت استغاثه میکرده، خدا میگوید که مقصودش همان زن است. چرا که آن زن چون نمیداند آن بت را پرستش میکند وگرنه اگر بداند خدا را پرستش خواهد کرد. و باز شگفتی "کی" برایم فراموش نشدنیست.

و باز هم افسوس و افسوس!

5 comments:

Anonymous said...

salam...khubid??
man behtun sar mizanam amma hey in safeye comment gozashtan baz nemishe.in dafe ham shans ovordam.
matne ghashangi bud...rasti ke age be akhlaghiat har chand nesbi payband bashim unghadrha tarsi nist.be ghole Einstain ensan be dini kyhani niaz dare...chera ke ensane keyhani faghat ba dine keyhani saadatmand mishe.nemidunam in din eslam hast ya na.dar vaghe mitarsam begam hast va badan befahmam ke taasob dashtam.
omidvaram movafagh bashid...

midnight/... said...

salaam Amin jaan, Nice to read from you. I was hoping to read somw thing in your blog too.

Shab said...

salam nimeshabe aziz, matnet kheili ghashange, dust dashtam. faghat yek nokte ro ezafe mikonam ke be nazare man, akhbarsazhaye mosalman az hame no'i hastand. laadinhaa dar aksariat ke nistand, dar aghaliat ham hastand, nokte injaast vali ke resanehaa faghat khabar az efratioon midan!!! va be ghole khodet, afsoos!

midnight/... said...

شبنم عزیز من کاملا موافقم که خود اخبار و رسانه ها خبرسازهایشان را انتخاب میکنند. مثلا متاسفانه کسی شاید در سطح جهانی همین جیمز جونز را نشناسد و امثال وی را. چون نمیخواهند خبرش را اشاعه دهند. از آنطرف فیلمهایی نظیر سیریانا را بسیاز دوست دارم. کاش از این مقوله رسانه ها بیشتر بود! من نه هنرش را دارم و نه پولش را که فیلمهایی از این قبیل بسازم یا رسانه ای مثبت داشته باشم. از داشتن همین وبلاگ ولی خوشحالم.

Anonymous said...

Next time you should mention that the Koran says that Jesus was NOT crucified, and see your friend's reaction. Islam explicitly denies one of the fundamental beliefs of Christianity.